wdrożenie robotów mobilnych

Nasadenie AGV / AMR a flotíl

22 Apr 2021

Môže jeden AGV / AMR splniť logistické a funkčné požiadavky výrobných a skladových procesov? Odpoveď na túto otázku závisí predovšetkým od výkonnostných požiadaviek vykonávaných procesov. Nie vždy však jeden robot bude schopný splniť funkčné požiadavky na úplnú automatizáciu intralogistického systému napriek splneniu výkonnostných požiadaviek. Na úplnú odpoveď na položenú otázku je potrebné analyzovať daný proces z hľadiska jeho požiadaviek. V tejto súvislosti by sa mala venovať pozornosť pokročilým simulačným technikám, ktoré umožňujú presne znázorniť vykonávaný proces. Analýzy tohto typu umožňujú rozhodnúť, či stačí nasadiť autonómny AGV / AMR alebo flotilu AMR s hlavným systémom s rozsiahlejšími funkciami.

AGV / AMR ako autonómne logistické médium

Samoriadiace AGV alebo AMR sú autonómne jednotky, ktoré umožňujú prepravu logistických dopravcov z definovaných logistických miest. Roboty vyrobené spoločnosťou Etisoft Smart Solutions z rodiny IntraBot sú toho príkladom. V prípade systémov s nízkou komplexnosťou môže tento proces vykonať robot nezávisle bez zapojenia hlavného systému. Nedostatok externého riadenia tohto AGV však spôsobuje, že takto nakonfigurovaný systém je funkčne obmedzený. Plnej integrácii s existujúcou IT infraštruktúrou výrobného závodu alebo skladu potom bráni. To má za následok napríklad nedostatok schopnosti vykonávať intralogistické objednávky plne automatickým spôsobom a neschopnosť napájať systémy triedy MES alebo WMS údajmi z intralogistického procesu. Napriek tomu takto implementovaný robot umožní vykonávať základné prepravné funkcie v jednoduchých logistických procesoch.

wdrożenie robotów mobilnych, roboty mobilne AGV, wózek AGV, wózki AGV, pojazdy AGV, wdrożenie robotów mobilnych

ESS Intrabot Lift 500 mobile robot

Flotila AGV / AMR ako intralogistický systém

V prípade komplikovaných logistických procesov so súčasnými požiadavkami na vysoký výkon systému je aplikácia flotily AGV / AMR nepostrádateľná. Takto nasadené roboty vytvárajú intralogistický systém, ktorý by mal byť efektívne riadený. Na tento účel sa používa vhodný softvér, ktorý hrá úlohu hlavného systému. Príkladom je pôvodné riešenie od spoločnosti Etisoft Smart Solutions s názvom IntraFleet 4.0. Jeho základnými funkciami sú koordinácia prevádzky mobilných robotov za účelom efektívnej implementácie logiky intralogistických procesov a riadenie ich pohybu tak, aby sa eliminovala kolízna situácia a maximalizovala plynulosť prepravy logistických dopravcov. Vďaka spolupráci s existujúcou infraštruktúrou je možné spracovať údaje z aktuálneho výrobného procesu a automaticky spustiť logistické objednávky pre flotilu AGV / AMR.

wdrożenie robotów mobilnych, roboty mobilne AGV, wózek AGV, wózki AGV, pojazdy AGV, wdrożenie robotów mobilnych

ESS IntraFleet 4.0 software

Analýza a simulácia procesu

Procesná analýza je základným prvkom na určenie špecifikácie intralogistického systému na základe AGV / AMR. Pokročilé inžinierske nástroje umožňujú predpovedať riziko návrhu tým, že umožňujú určiť kľúčové ukazovatele, akými sú výkonnosť systému a návratnosť investícií. Vďaka virtualizácii výrobného závodu alebo skladu je tiež možné naplánovať fázu PoC (Proof of Concept) s jediným robotom, aby ju bolo možné v budúcnosti rozšíriť o flotilu robotov a súčasne byť neoddeliteľnou súčasťou celý systém. Táto etapa umožňuje overiť koncepciu implementácie logistických úloh v reálnom výrobnom prostredí s využitím takých cieľových riešení, akými sú doky alebo mechanizované valčekové dopravníky

wdrożenie robotów mobilnych, roboty mobilne AGV, wózek AGV, wózki AGV, pojazdy AGV, wdrożenie robotów mobilnych

Simulation of the intralogistics process in the FlexSim environment

Pri navrhovaní a nasadzovaní intralogistických systémov založených na mobilnej robotike je potrebná analýza výrobného procesu, na základe ktorej je možné určiť špecifikáciu intralogistického systému. Pri implementácii jediného robota ako autonómnej jednotky na vykonávanie logistických úloh s jednoduchou komplexnosťou stojí za to analyzovať následné možnosti jeho rozšírenia na intralogistický systém založený na flotile AMR. V opačnom prípade existuje riziko zavedenia obmedzení, ktoré znemožnia budúci vývoj. Príkladom takejto situácie môže byť nedostatok hlavného systému, ktorý môže výrazne brániť škálovateľnosti použitého riešenia.

Dopyt

Kategória

Značky

Podobné články

Back to top